* *
Právě je čtv 28. lis 2024 21:35:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 15. lis 2011 9:53:40 
Offline
Legatus
Legatus
Uživatelský avatar

Registrován: sob 11. čer 2011 22:18:37
Příspěvky: 3232
Bydliště: Praha
Ahoj všem fandům GT500 !!!!
Konečně jsme se dočkali a dohady o podobě 2013 jsou u konce :) :) :)
Exkluzivní foto pro vás zde:
Příloha:
01-2013-shelby-gt500.jpg
01-2013-shelby-gt500.jpg [ 233.93 KiB | Zobrazeno 58007 krát ]
Příloha:
02-2013-shelby-gt500.jpg
02-2013-shelby-gt500.jpg [ 197.26 KiB | Zobrazeno 58007 krát ]
Příloha:
03-2013-shelby-gt500.jpg
03-2013-shelby-gt500.jpg [ 225.29 KiB | Zobrazeno 58007 krát ]
Příloha:
04-2013-shelby-gt500.jpg
04-2013-shelby-gt500.jpg [ 204.46 KiB | Zobrazeno 58007 krát ]
Příloha:
05-2013-shelby-gt500.jpg
05-2013-shelby-gt500.jpg [ 198.06 KiB | Zobrazeno 58007 krát ]
Příloha:
06-2013-shelby-gt500.jpg
06-2013-shelby-gt500.jpg [ 207.93 KiB | Zobrazeno 58007 krát ]
Příloha:
07-2013-shelby-gt500.jpg
07-2013-shelby-gt500.jpg [ 219.61 KiB | Zobrazeno 58007 krát ]
Příloha:
08-2013-shelby-gt500.jpg
08-2013-shelby-gt500.jpg [ 299.81 KiB | Zobrazeno 58007 krát ]
Příloha:
09-2013-shelby-gt500.jpg
09-2013-shelby-gt500.jpg [ 265.02 KiB | Zobrazeno 58007 krát ]
Příloha:
14-2013-shelby-gt500.jpg
14-2013-shelby-gt500.jpg [ 291.75 KiB | Zobrazeno 58007 krát ]
Příloha:
15-2013-shelby-gt500.jpg
15-2013-shelby-gt500.jpg [ 249.31 KiB | Zobrazeno 58007 krát ]
Příloha:
16-2013-shelby-gt500.jpg
16-2013-shelby-gt500.jpg [ 233.39 KiB | Zobrazeno 58007 krát ]
Příloha:
17-2013-shelby-gt500.jpg
17-2013-shelby-gt500.jpg [ 236.16 KiB | Zobrazeno 58007 krát ]


text raději nechávám anglicky ;) ;) jistě tomu bude většina z vás rozumět , kdo ne až se k tomu někdo dostane prosím o překlad - zase tolik času nemám :( :(

The ultimate Ford Mustang – Shelby GT500 – raises the bar high on performance with the introduction of the new 2013 model that goes on sale next year delivering 650 horsepower and a top speed of more than 200 mph.

“SVT keeps the Shelby GT500 on the cutting edge of technology and takes muscle car performance to new heights,” said Jost Capito, director of Global Performance Vehicles and Motorsport Business Development. “We encapsulated every aspect of performance in this car – whether it’s 0-60, top speed, racetrack or quarter-mile times. Beyond that, the daily driver also will find this car perfectly fits his or her needs.”

The 5.8-liter V8 aluminum-block engine produces 650 horsepower and 600 lb.-ft. of torque, making it the most powerful production V8 in the world. The 3,850-pound car also stays exempt from the gas-guzzler tax.

2013 Shelby GT500 5.4-liter Supercharged V8Nearly every part of the powertrain has been optimized for producing the additional horsepower, including a new supercharger, new cross-drilled block and heads, updated camshaft profiles, a new carbon fiber driveshaft and upgraded clutch, transmission and axle.

A larger, more-efficient supercharger flowing more air through the engine is key to helping produce the massive 650 horsepower. The new TVS series 2300 creates 2.3 liters of displacement and is a unique design to the 5.8-liter engine.

The entire cooling system has been significantly updated on the new 5.8-liter engine. It now includes a larger cooling fan, fan shroud with high-speed pressure-relief doors, a more efficient charge air cooler, a higher-flow intercooler pump and an intercooler heat exchanger with volume increased 36 percent.

Revised Gearing

Nearly every gear on the 2013 Ford Shelby GT500 was revised to manage the torque and use more of the power in a way that makes it more driver-friendly. Engineers considered more than 35 gearing combinations, finally deciding on one that delivers less torque all the way through the wheels to the ground and still enables the car to achieve fuel economy targets.

A key piece of the driveline, the six-speed manual transmission, offers upgraded gears, bearings and housing so it can properly manage the torque. The final drive ratio is now 3.31:1 for optimized overall vehicle gearing to complement the massive torque. Every gear besides fourth was optimized for competing performance metrics. The clutch has increased torque and rpm capacity and uses a dual-disc design.

“It might just seem like we’re putting a bigger engine into the car. But it’s been a balanced approach through and through,” said Jamal Hameedi, SVT chief engineer. “We’ve completely redone the car to be even more sophisticated in terms of handling and control than the prior model.”

Other keys for improved traction management include:

Torsen limited-slip differential: When customers order the optional Performance Package, they will get a Torsen limited-slip differential that helps the rear suspension deliver maximum torque and traction better and longer under track conditions
Launch control: A new launch control system lets drivers set the desired launch rpm depending on tire temperature, street surface or other conditions. Unique to SVT’s launch control is that it is integrated with both the engine control and traction control
Brembo braking system: A new Brembo brake system offers drivers enhanced stopping power to help keep their car under control, both on the road and the track. New six-piston calipers in front along with larger front and rear rotors help improve brake fade. New brake pads that are more aggressive also help the car achieve high deceleration and further robustness for more driver confidence

Aero Advancements

Significant aerodynamic work was done on the new Shelby GT500 to ensure the car has proper downforce for optimum performance at all speeds. Engineers were able to determine how to harness the air that was moving around and through the car to improve the cooling system, maximize downforce and minimize drag.

The front fascia and splitters were modified to handle the extreme loads at 200 mph, resulting in a car that tracks more securely and feels more planted to the road at higher speeds. It offers 33 percent more effective aero loading at 160 mph compared to the 2011 model.

Superior ride

The new Shelby GT500’s driving dynamics have been improved, now working in concert with all the new content on the car.

Handling, all AdvanceTrac settings and steering assist levels within selectable steering have been tuned to account for the updated content. The previously available unique traction control system and electronic stability control settings help drivers achieve maximum performance on both the street and the track.

Both systems can be completely disabled in controlled track situations where maximum driver skill is utilized, or fully engaged for maximum safety during normal driving or in less-than-ideal traction conditions. Intermediate sport mode allows drivers to push their cars hard at the track without completely disabling the safety systems, permitting more aggressive driving before the traction control and electronic stability control intervene.

“We took a completely different approach with this car so drivers can choose their settings instead of a computer making the selection,” Hameedi said. “Nearly every system the driver interacts with can be tailored to his or her situation including the Bilstein electronic adjustable suspension, launch control, AdvanceTrac and steering assist levels.”

The 2013 Shelby GT500 offers two new sets of forged-aluminum wheels including a unique wheel for cars with the optional packages. The 19-inch front and 20-inch rear wheels are coupled with Goodyear Eagle® F1 SuperCar G: 2 tires on all vehicle configurations.

Taking it one step further

Sometimes Ford Shelby GT500 customers want to enjoy their car on surface streets. Other times they just want to let loose on the track. Two new optional packages on the 2013 model give them the choice.

Available as part of the optional Performance Package, SVT-designed Bilstein electronic adjustable dampers are accessed on the dash with a simple push of a button. Normal mode gives customers a more comfortable ride over road irregularities. Sport mode is all about performance, delivering improved response time on the track and less body roll while cornering and pitch under braking. The Torsen limited-slip differential also comes with the Performance Package.

“The adjustable shocks let us develop our car on the track without any compromise,” said Kerry Baldori, Ford SVT Global Performance Vehicles chief engineer. “Before, we had to tune the car with street implications in mind. Now we can go as extreme as we want on the track setting and still offer the customer a comfortable ride on the road.”

Enthusiasts can upgrade their Performance Package with an additional Track Package for all-out performance. The option comes with an external engine oil cooler, rear differential cooler and transmission cooler for further durability. The coolers play an essential role in preventing crucial components from overheating under high-speed conditions.

The 2013 Ford Shelby GT500 will be built at AutoAlliance International Plant in Flat Rock, Mich.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 15. lis 2011 15:58:50 
Offline
Legatus
Legatus
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. čer 2011 11:08:29
Příspěvky: 1177
Noooo jo! Je to krasavec. A ty parametry. Super.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 15. lis 2011 17:44:16 
Offline
Legatus
Legatus
Uživatelský avatar

Registrován: sob 11. čer 2011 22:18:37
Příspěvky: 3232
Bydliště: Praha
Takže trochu česky :) :)
Ford zapracoval na tom, aby trumfnul poslední Camaro LS1 s 620 HP a tak do tzv. "Pony wars" vysílá Shelby s novým motorem. Vidlicový osmiválec, jak jinak, má objem 5,8 litru a maximální výkon 650 koní a 813 Nm točivého momentu. Maximální otáčky zatím nebyly uvedeny.Max. rychlost půjde přes 320 km/h !!! Převodovka 6 speed manuál. Zrychlení zatím výrobce neuvádí. Shelby se bude montovat v tradiční továrně Flat Rock Michigan a motory se sesazují v Romeu. Celková hrubá váha vozu 1747 kg a základní cena dle Fordu startuje na 50 000 USD.
Auto se dá jíž od konce roku předobjednat :lol: :lol:

Jo a co říkáte na podvozek Bilstein - elektronicky nastavitelná tuhost tlumičů, trakce dle teploty pneu a .....


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 15. lis 2011 17:52:18 
Offline
Legatus
Legatus
Uživatelský avatar

Registrován: sob 11. čer 2011 22:18:37
Příspěvky: 3232
Bydliště: Praha
video :D :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 15. lis 2011 18:07:22 
Offline
Legatus
Legatus
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. čer 2011 11:08:29
Příspěvky: 1177
To je fakt nadhera. Jediny ty koncovky vyfuku mi tam nesedi. Nebo jako jo, ale u mustagu jsem si nejak naviknul na kulatou na kazde strane. :))
Je to nadhera.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 15. lis 2011 21:33:01 
Offline
Centurio
Centurio

Registrován: pát 16. zář 2011 19:15:05
Příspěvky: 33
Bydliště: Rozdrojovice
No vypadá skvěle, jen ty zadní lampy jsou trochu nadčasové... Já už mám objednáno, ale asi nebudu litovat, že jsem půl roku nepočkal


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 15. lis 2011 22:36:42 
Offline
Legatus
Legatus
Uživatelský avatar

Registrován: sob 11. čer 2011 22:18:37
Příspěvky: 3232
Bydliště: Praha
Další informace pro příznivce Shleby GT500 2013.
Auto je obrovský krok dopředu. Už nebude tolik úprav nutných, Ford se asi rozhodl velkému businesu s aftermarket díly pro Mustangy lehce zatočit - lépe řečeno tímto modelem je zabije :( :(
Hlavní výčet změn:
1. motor 5.8 650 PS (půjde lehce naladit na 800PS - menší kladka a .... hotovo
2. brzdy už také vypadají - vpředu 6 pístků a vzadu 4 !! - není co řešit
3. nová dvoulamelová keramická spojka - také OK
4. jednodílný karbonový kardan !!! - není také nutné řešit
5. nová silnější převodovka a její chlazení společně se zadním difernciálem - také se už nemusí řešit
6. zcela nový podvozek Bilstein - s nastavením (eletronické tuhosti - prostě adaptivní)
7. sériově vpředu 19 a vzdadu 20´ kola
8. zcela nová trakce a ESP - možnost nastavení dle adhezních podmínek !!! - měření tepltoty pneu !!
9. změna v uložení SPZ - příprava pro export do Evropy !!!!! - podívejte se na zadní část
10. rychlost 320 km/h a při 260 km/h o 36 % lepší aerodynamika

Nakonce si nechám lahůdku a to je absolutně neporovnatelné el. vybavení a obrovská individualita nastavení a zobrazení v interiéru - žádné přídavné budíky (vše si lze načíst), žádné přídavné zařízení na měření zrychlení,simulace 1/4 míle atd...
Ano většinu věcí ve svém autě mám, někdy i více , ale dělal jsem to sám a nyní se naskýtá otázka bude to ještě Mustang ??
Jeho cena bude se vším také pěkný ranec.

Zde trochu anglického textu - stojí to za to čtěte :!: :!:
The Ford Mustang delivers more performance inside the cabin, thanks to new technologies and features for the 2013 model year aimed at making the drive even more fun.

“Mustang stays fresh by keeping pace with everything going on in the tech world,” said Dave Pericak, Mustang chief engineer. “We are taking all the technology people are used to using and finding ways to integrate it into Mustang, based on enthusiasts’ feedback.”

An available new 4.2-inch liquid crystal display (LCD) productivity screen positioned between the tachometer and speedometer helps customers track information related to fuel economy and vehicle performance. The menu is navigated through a five-way button on the steering wheel.

Unique to Mustang’s productivity screen is Track Apps, which delivers performance metrics for drivers who want to put their car to the test at the track.

An accelerometer shows the g force the car is pulling from left to right. Drivers can also track their fastest times with the acceleration timer screen, which offers 0-30 mph, 0-60 mph, 0-100 mph, eighth-mile and quarter-mile. Both an automatic start and a countdown start, complete with drag racing start light, are available.

The brake performance screen indicates stopping time and distance for 60-0 or 100-0. The view/clear results screen lets drivers take a look at their top times including their all-time best. They can also review their last results and saved results from the acceleration timer and brake performance screen.

2013 Ford Mustang Track Apps2013 Ford Mustang Track Apps

“We took advantage of sensors that are already on the vehicle to give customers information they would have to pay extra for in the aftermarket,” said Jeff Seaman, Mustang launch leader. “They have more data at their fingertips than ever before.”

Using these base menu options, owners can see and customize the following information:

Gauge mode: Checking temperature/engine operation

Air-to-fuel ratio
Cylinder head temperature
Inlet air temperature
Oil temperature
Transmission temperature

Trip computer: Counting the miles

Information on two trips available
Trip time and mileage
Gallons of fuel used and miles per gallon

Fuel economy: Up-to-the-second information

Fuel history can be broken down to three time periods
Five resets are available to track fuel history
Fuel economy displays miles to empty as well as average and instantaneous miles per gallon
View/clear results

Settings

Set steering feel – sport, standard or comfort
Update MyColor
Set MyKey®
Turn features on or off
Change duration of lamps
Change operating condition for maintenance schedules
Set oil life percentage

Information: Navigate and view warnings

System check screen displays information such as oil life, engine hours, engine idle hours and open doors
Warnings, such as “Left door ajar,” can be displayed graphically

Technology and connectivity features

The 2013 Ford Mustang also offers two new audio systems for even better sound quality for incredible clarity and crispness. The optional Shaker system comes with eight speakers and pumps out 370 watts of power. The upgraded Shaker Pro offers nine speakers and delivers 550 watts of power.

“We are really listening to our customers and making technology and convenience more accessible,” said Jim Owens, Mustang Marketing manager. “New customer option packages for the GT and V6 that provide SYNC® with steering wheel controls, a leather steering wheel and shifter, six-way power driver’s seat, fog lamps and auto dim mirror are just one example.”

The 2013 Ford Mustang also includes a wealth of features for more customer convenience.

Standard and available technology features include:

MyKey
Auxiliary audio input jack
HD Radio
SIRIUS® Satellite Radio
SYNC with AppLink™
Voice-activated Navigation System with touch-screen display
Rear view camera
Reverse Sensing System

a nějaké foto:
Příloha:
01-2013-mustang-track-apps.jpg
01-2013-mustang-track-apps.jpg [ 246.02 KiB | Zobrazeno 57980 krát ]
Příloha:
02-2013-mustang-track-apps.jpg
02-2013-mustang-track-apps.jpg [ 240.67 KiB | Zobrazeno 57980 krát ]
Příloha:
03-2013-mustang-track-apps.jpg
03-2013-mustang-track-apps.jpg [ 240.71 KiB | Zobrazeno 57980 krát ]
Příloha:
04-2013-mustang-track-apps.jpg
04-2013-mustang-track-apps.jpg [ 245.46 KiB | Zobrazeno 57980 krát ]
Příloha:
05-2013-mustang-track-apps.jpg
05-2013-mustang-track-apps.jpg [ 245.74 KiB | Zobrazeno 57980 krát ]
Příloha:
01-mustang-track-apps.jpg
01-mustang-track-apps.jpg [ 81.28 KiB | Zobrazeno 57980 krát ]
Příloha:
03-mustang-track-apps.jpg
03-mustang-track-apps.jpg [ 74.49 KiB | Zobrazeno 57980 krát ]
Příloha:
02-mustang-track-apps.jpg
02-mustang-track-apps.jpg [ 167.66 KiB | Zobrazeno 57980 krát ]
Příloha:
04-mustang-track-apps.jpg
04-mustang-track-apps.jpg [ 58.98 KiB | Zobrazeno 57980 krát ]


Přílohy:
03-mustang-track-apps.jpg
03-mustang-track-apps.jpg [ 74.49 KiB | Zobrazeno 57980 krát ]
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 15. lis 2011 22:40:47 
Offline
Legatus
Legatus
Uživatelský avatar

Registrován: sob 11. čer 2011 22:18:37
Příspěvky: 3232
Bydliště: Praha
tuzik píše:
No vypadá skvěle, jen ty zadní lampy jsou trochu nadčasové... Já už mám objednáno, ale asi nebudu litovat, že jsem půl roku nepočkal

Tak sorry , ale po těchto informacích co jsem přímo z USA získal a jsou zcela první kdo je poskytuje u nás, bych si na 1000% počkal na 2013.
Je to rozdíl ne třídy , ne roků, ale desetiletí - ten pokrok je neskutečný. Bude to auto jedno z nej na světě za ty peníze ;) ;)
Ano asi to nebude už ten hop skok Mustang , ale na druhou stranu už nebude nutné nic dodělávat :) :)

Navíc auto co ukazuje přetížení,a mnoho .. , s tím možná individuální nastavení je pecka - každý si to nastaví jak bude chtít - to mě fajt bere ;) ;)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 16. lis 2011 4:04:30 
Offline
Legatus
Legatus
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. čer 2011 11:08:29
Příspěvky: 1177
Jen me prekvapuje z tam ford naladoval tolik veci.
Bude to jeste mustang? Uz se to blizi audi a bmw.
A jakou to ma zadni napravu?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 16. lis 2011 20:52:36 
Offline
Centurio
Centurio
Uživatelský avatar

Registrován: sob 05. lis 2011 16:25:13
Příspěvky: 13
Bydliště: Rakovník
Vážně vypadá skvěle,ty zadní lampy mi něčím připomínají první generaci
ale není to vůbec na škodu. A těch 650 koníků by mi taky udělalo radost :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: čtv 26. led 2012 17:43:57 
Offline
Legatus
Legatus
Uživatelský avatar

Registrován: sob 11. čer 2011 22:18:37
Příspěvky: 3232
Bydliště: Praha
Takže v USA je již vše připraveno a první kousky jsou již k dispozici.
Velká změna je také v elektronice , co vše lze ovládat a nastavit je vidět zde již na živo:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 13. úno 2012 20:28:13 
Offline
Legatus
Legatus
Uživatelský avatar

Registrován: sob 11. čer 2011 22:18:37
Příspěvky: 3232
Bydliště: Praha
super info zde: http://media.ford.com/article_display.c ... e_id=35948


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 21. úno 2012 18:28:45 
Offline
Legatus
Legatus
Uživatelský avatar

Registrován: sob 11. čer 2011 22:18:37
Příspěvky: 3232
Bydliště: Praha
A již tu máme první videa a jak je pro Ford Mustang typické - přímo ze závodní dráhy !!!
Na sériové auto docela mazec a navíc maximálka přes 320 km/h ;) ;) ;) ;)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 21. úno 2012 18:32:55 
Offline
Legatus
Legatus
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. čer 2011 11:08:29
Příspěvky: 1177
Hmmm paradne mu dava.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: čtv 23. úno 2012 20:10:27 
Offline
Legatus
Legatus
Uživatelský avatar

Registrován: sob 11. čer 2011 22:18:37
Příspěvky: 3232
Bydliště: Praha
jedno dost zajímavé video :!: :!:
Dražba prvního testovacího Shelby GT500 2013, které řídil i Karel :roll: :roll:
http://www.streetfire.net/video/bj-13-s ... 364025.htm
schválně za kolik :?: :?:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz