* *
Právě je pon 29. dub 2024 4:46:01

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 04. črc 2015 23:41:09 
Offline
Centurio
Centurio

Registrován: pát 05. pro 2014 17:36:15
Příspěvky: 17
Čau, v zimě jsem si koupil 2006 GT Convertible, počkal do léta a teď jezdím a první problém už se zjevil. Při jízdě se každých pár minut stane, že auto ztratí tah, má nulovou reakci na plynový pedál, točí 500 otáček (někdy rovnou chcípne, někdy se drží) a už se dá jenom plachtit a koukat kde přistát. Svítí buď ikona klíče, nebo vrtulník s klíčem dohromady. Po nastartování buď obojí zmizí, nebo vrtulník svítí. Občas nejde pokračovat v jízdě, tj. motor naskočí ale hned zase chcípne. Takhle opakovat několikrát, než se chytne. Původně se to projevovalo jen tak, že po nastartování jsem se rozjel, auto chcíplo, zhruba jednou za 14 dní. Prostě jsem opět nastartoval a odjel. Teď jsem absolvoval několik cest do Srbska a zpět, kde jsem to pořádně ozkoušel a poprvé se stalo, že za jízdy auto zdechlo, po zhruba 800 kilometrech. Zastavil jsem, znovu nastartoval a pokračoval. Pak jsem několik dní jezdil po Srbsku a od té doby se to chová viz výše, prostě to sem tam úplně chcípne.

Diagnostika:

Dneska jsem tomu věnoval odpoledne a projížděl auto po okolí. Chyba se vyskytuje sporadicky, někdy při akceleraci, někdy při deceleraci, někdy při jízdě konstantní rychlostí. Průběh chyby je různý, někdy auto rovnou chcípne, někdy drží 500 otáček a nereaguje na plyn, někdy se jen rozsvítí ikona klíče, auto se přepne do nouzáku a ještě reaguje na plyn a dá se s ním jet - poněkud divně řadí a nemá výkon a nesmí se zastavit, jak se zastaví => 500 RPM a bez reakce na plyn. Nakonec jsem na parkovišti se zhasnutým motorem a klíčkem v pozici ON vymazal všechny chyby a začal šlapat na plynový pedál a poslouchal klapku. Nejdřív při sešlápnutí dělal motorek konstantní zvuk a při uvolnění pedálu asi 3x klapnul při zavírání. Nevím, zda je toto chování OK, ale chybu to nevyhazovalo. Pak jsem na pedál několikrát za sebou šlápnul naplno (WOT) a hned pustil. V tu chvíli se průběh změnil, konstantně jsou vyhazovány DTC soft i hard kódy. Při sešlápnutí to buď neudělá nic, nebo to nějak zoufale klapne, ale nic víc. Při uvolnění pedálu to několikrát zaklape. Při otočení klíčkem do pozice ON to předtím otočilo klapkou tam i zpět, zřejmě aby ověřil funkci. Nyní to několikrát klapne oběma směry a ihned to vygeneruje chybové kódy. Teď to stojí na parkovišti a nejde nastartovat, hned po nastartování chcípne. Přesně tato situace nastala v Srbsku, přes noc se to vzpamatovalo a dovezlo mě to domů.

Chybové kódy konkrétně:
P2104
P2016 (soft)
P2111
P2112
P2135 (soft)


po vymazání normální ježdění, když se to pak za jízdy znovu projevilo, ihned po zastavní naměřeno:

P2104 (soft)
P2106 (soft)
P2111 (soft)
P2135 (soft)

po opětovném vymazání a promačkávání plynového pedálu s klíčkem v pozici ON se opakovala dvojice chyb nevím přesně kterých (nezapsal jsem si), ale jedna z nich byla P2112 (TACS - Stuck Closed) a myslím že ta druhá je P2104, což je Throttle Actuator Control System - Forced Idle, to je podle mě opatření které to generuje, aby se auto náhodou nezbláznilo a nerozjelo se proti zdi, protože na údaje ze senzorů už se nemůže spolehnout a neví, jestli je ta klapka otevřená, nebo zavřená, to podle mě dále generuje idle otáčky na 500 a tím pádem auto chcípá hned po nastartování, protože prostě nedá vzduch.

Prodejce deklaroval výměnu brzd, olejů a filtrů, nemám důvod nevěřit ale přední brzdy buď neměnil, nebo jsem je sjel za 10 tisíc km (no, já bych se ani nedivil..), brzdy už jsem vyměnil, objednal jsem rovnou olej (tyjo, 5W20...), motorcraft svíčky, olej. a vzduch filtr, které též vyměním, než budu pokračovat. Dále jsem vyčistil škrtící klapku a ověřil, že konektory pro klapku, senzor klapky a maf nejsou zaoxidované, nebo jinak poničené, ale tím se problém nevyřešil.

Odhaduji, že se jedná buď o samotné throttle body (škrtící klapku), konkrétně o ten motorek co jí řídí, nebo o senzor klapky na druhé straně klapky (throttle position sensor), nebo o obojí, nebo o senzor někde na samotném pedálu (podle mě nepravděpodobné a hlavně podle schémat co jsem viděl jsou na tom pedálu snad 3 nezávislé snímače, takže bych byl radši kdybych na to nemusel sahat).

Máte někdo nápad, jak zjistit o který díl se přesně jedná? Případně které konkrétní číslo dílu to je? Na amerických webech jsem se dozvěděl, že o tomto problému šla noticka všem Fordím servisům a řešení je v namontování nové revize TPS, tj. snímače polohy škr. klapky, která je o něco větší, na Mustang existuje její speciální revize, páč se jinak nevešla pod kryt (ta stará verze je menší a kulatá, nová verze je o něco větší a má tvar obdélníku) a hlavně se při tom údajně musí přehrát ECU, což sám neprovedu. Můžete to někdo potvrdit, nebo vyvrátit? Johan má teď dlouho dovolenou a já bych za 14 dní potřeboval zase jet do Srbska, takže díly musím objednat už teď, jinak to do té naší kotliny nestihne přijít. Případně pokud jsem někde v postupu udělal chybu, upozorněte mě na ni prosím, nejsem profík, jen fanda :)

Díky.


UPDATE: Ještě stojí za zmínku chování otáček při jízdě. Od chvíle co na to dávám pozor jsem běžně pozoroval toto chování (automatická převodovka): Při jízdě konstantní rychlostí, pokud dám nohu z pedálu plynu, otáčky spadnou na cca 800 a auto jakoby vyřadí. Při jakémkoliv sešlápnutí auto znovu "zařadí", otáčky povyskočí na běžnou úroveň toho kterého převodového stupně a pak teprve začne akcelerovat. Nyní s těmito chybami, pokud se auto rozhodlo pokračovat v jízdě (než vyhlásilo forced idle a nouzák), udržovalo konstantní otáčky třeba i 1200RPM a doslova lehce samo táhlo, ale na přidání plynu reagovalo okamžitě a hned vystřelilo.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: ned 05. črc 2015 8:52:38 
Offline
Legatus
Legatus
Uživatelský avatar

Registrován: sob 11. čer 2011 22:18:37
Příspěvky: 3232
Bydliště: Praha
Ahoj,
jaká je specifikace -motor - vše série i sání a ... nebo :?: :?: :?:
Pošli foto motoru.
Pokud je vše série a nyní POZOR :!: (už se stalo - auto bylo po nehodě a před nehodou mělo jiné sání a .. a po opravě dostalo sériové a problém je na světě) tak je to programem - všechny chyby říkají ukazují na špatný soft.
Já jsem v práci tak mi zavolej v PO - typuji si pokud přehrajeme PCM na poslední verzi programu bude to chodit jako víno ;) ;)
Johan


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: ned 05. črc 2015 10:51:37 
Offline
Centurio
Centurio

Registrován: pát 05. pro 2014 17:36:15
Příspěvky: 17
Dík! Jo, je to všechno stock, 4.6 V8 automat, r.v. 1ZVFT85H865115162 (dle VTP). Obrázek motoru:

http://dev.masita.cz/20150705_mustang.jpg

Tak samozřejmě pokud by to bylo softem, tak budu skákat 5 metrů do vejšky, ale to auto ujelo dobrejch 10 tisíc kilometrů bez problémů a teď to nastává sice random, ale dost často. No nic v PO zavolám, domluvíme se, dotlačím to do Neratovic a vy tam z toho vykoukáte určitě víc než já z free obd scanneru :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: ned 05. črc 2015 12:40:56 
Offline
Legatus
Legatus
Uživatelský avatar

Registrován: sob 11. čer 2011 22:18:37
Příspěvky: 3232
Bydliště: Praha
vidím, že máš novou baterku - jak dlouho.
Jelikož je zde vše řízeno elektronicky, tak kolísání napětí je hrob :!: :!:
Na volnoběh jednoduše musíš mít na klapce přesné volty a pokud .... tak se dějí věci - kostry, alternátor, jízda po městě a zapnutá klimatizace a větráky a k tomu trochu horší alternátor byla také již příčina.

To co Ti to dělá , je že motor jde do FSM (fail safe mode) - prostě klapka a volty byli mimo rozsah - tedy v poloze co nezná PCM - pokud nezná tak je to buď špatným tune nebo špatné napětí.
Klapek , motorků a TPS máme skladem velmi dostatečné množství, ale na to bych moc nevěřil - spíše pokud něco, tak pokud je auto tady od roku 2006 tak jistě neprošlo žádnou svolávací akcí - tedy TSB. Pokud vím nikdo tu nemá online napojení jako dealer v USA na Ford USA - ATST si občas půjčuje jednoho mechanika od Charouze, který za nemalý úplatek přehraje PCM, ale jejich - jeho možnosti jsou velmi omezené - má pouze stará DVD , kde jsou vydané nové tune pro PCM - u nás se dostaneme přímo online do Ford USA a stáhneme vždy ten poslední update a to jak pro motor, převodovku, řízení, ABS a ......
Svolávací akce TSB nejsou pro nic za nic ;) ;)
Mimochodem třeba roky 2008 mají podstatně lepší soft v PCM a také jezdí lépe.
Pokud máš nějakou čtečku DTC kódů vyčti prosím strategy code a tím zjistíš jak starý je.

zde jedno TSB:
Příloha:
tsb12-07-04.pdf [7.63 MiB]
1211 krát

no a zde se dočteš - reprograming PCM a je tam dokonce Mustang 2006 napsaný

Je to celkem jednoduché - klapka se dlouho sama učí - tedy PCM je chytrá sbírá data a pak si vytváří svoje mapy. A zde je právě ten problém - vsadím se , že pokud necháš baterku odpojenou - PCM bez proudu déle jak několik hodin raději vymaže se právě ta paměť kam a pojede to jako fíík :lol: :lol: Pokud máš SCT , tak to má speciální fcu - reset KAM.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 06. črc 2015 9:43:55 
Offline
Centurio
Centurio

Registrován: pát 05. pro 2014 17:36:15
Příspěvky: 17
Když nad tím tak přemýšlím, tak tohle chování se skutečně neprojevovalo před výměnou baterie před několika měsíci. Baterie byla dead, jakože fakt dead, nabíjela se třeba 11 hodin a pak jednou nastartovala auto a to bylo všechno. Při výměně (koupil jsem lepší Vartu) mi také změřili alternátor a chlapík se podivoval, že to je prej úplně perfektní. Altík, bych teda prozatím vyřadil. Auto ale určitě tak tejden stálo s mrtvou baterkou, než jsem se k němu dostal.

Další indicie je, jak říkáš, klimatizace. První velkej fail kdy auto fakt chcíplo za jízdy v Srbsku bylo, když jsem na dálnici vypnul Max AC (4 lidi v autě, 35 stupňů ve stínu, střecha dole, takže to jelo na max), jak jsem na ten vypínač šáhnul, tak to kikslo. Pak jsem jezdil bez klimy (všecko vypnout vč. rádia) a celou dobu to jezdilo ok. Po cestě do ČR mě trochu otrnulo tak jsem klimu pouštěl a vypínal a jednou to opět spadlo do nouzáku, ale jinak jsem dojel. Zpozoroval jsem, že při zapnutí klimy něco cvakne, něco se roztočí a dělá to docela pískot, takovej ten zvuk že si řikáš kurva ten řemen se brzo utrhne, ale jak klimu vypnu, tak to cvakne a přestane. Takže možná i tam by mohl být problém.

Ten manuál co jsi poslal sedí jak prdel na hrnec, provedu co píšeš a dám vědět.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 07. črc 2015 12:26:04 
Offline
Legatus
Legatus
Uživatelský avatar

Registrován: sob 11. čer 2011 22:18:37
Příspěvky: 3232
Bydliště: Praha
mcsoap píše:
Když nad tím tak přemýšlím, tak tohle chování se skutečně neprojevovalo před výměnou baterie před několika měsíci. Baterie byla dead, jakože fakt dead, nabíjela se třeba 11 hodin a pak jednou nastartovala auto a to bylo všechno. Při výměně (koupil jsem lepší Vartu) mi také změřili alternátor a chlapík se podivoval, že to je prej úplně perfektní. Altík, bych teda prozatím vyřadil. Auto ale určitě tak tejden stálo s mrtvou baterkou, než jsem se k němu dostal.

Další indicie je, jak říkáš, klimatizace. První velkej fail kdy auto fakt chcíplo za jízdy v Srbsku bylo, když jsem na dálnici vypnul Max AC (4 lidi v autě, 35 stupňů ve stínu, střecha dole, takže to jelo na max), jak jsem na ten vypínač šáhnul, tak to kikslo. Pak jsem jezdil bez klimy (všecko vypnout vč. rádia) a celou dobu to jezdilo ok. Po cestě do ČR mě trochu otrnulo tak jsem klimu pouštěl a vypínal a jednou to opět spadlo do nouzáku, ale jinak jsem dojel. Zpozoroval jsem, že při zapnutí klimy něco cvakne, něco se roztočí a dělá to docela pískot, takovej ten zvuk že si řikáš kurva ten řemen se brzo utrhne, ale jak klimu vypnu, tak to cvakne a přestane. Takže možná i tam by mohl být problém.

Ten manuál co jsi poslal sedí jak prdel na hrnec, provedu co píšeš a dám vědět.


To že to cvakne při klima je normální spojka klimatizace - podívej se na všechny kostry v autě.
Dále je třeba motor naučit - tedy klapku, že se zapnula klimatizace - tedy natoč auto nech ho ohřát a na volnoběh zapni klimatizaci - cvakne to a otáčky na malou chvíli spadnou a musí se zase narovnat na volnoběh - je to proces , kdy se právě klapka učí na klimatizaci - musí reagovat správně na zátěž klima kompresoru ;) ;) :!: :!: Mám hoňky tak si pomocí google najdi jak se to udělá aby se klapka naučila klimu - myslím , že doporučují pozvolně pomalu přidávat několikrát za sebou :lol: :lol:
Jinak v UT to přehrajme na poslední soft a bude pokoj ;) ;)

pokud tedy máš diagnostiku bratru za 150 000 CZK + nakoupenou licenci v USA je to sranda ;) ;) ;)
zde co provedeme:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 15. črc 2015 9:36:26 
Offline
Centurio
Centurio

Registrován: pát 05. pro 2014 17:36:15
Příspěvky: 17
Tak včera s novým softem jsem přijel večer do Hradce a bez varování za jízdy opět 500RPM. Zastavil jsem, chcípnul, nastartoval, odjel. Od té doby zase nic. Ach jo. Odpoledne kouknu na DTCčka. Je to stejný symptom jako se stávalo se starým softem, tj. odezva na plyn měla asi sekundu zpoždění a taky při sešlápnutí plynu buď z převodovky, nebo odzadu něco "hrkne" a pak otáčky vyskočí a táhne. Jestli to nějak fakt táhne jak má nebo ne jsem nikdy nezkoušel, vždycky jsem hned zastavil, ale už mě to docela sere :(

Možná s tím novým firmwarem bych měl zase smazat KAM?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 15. črc 2015 20:28:37 
Offline
Legatus
Legatus
Uživatelský avatar

Registrován: sob 11. čer 2011 22:18:37
Příspěvky: 3232
Bydliště: Praha
mcsoap píše:
Tak včera s novým softem jsem přijel večer do Hradce a bez varování za jízdy opět 500RPM. Zastavil jsem, chcípnul, nastartoval, odjel. Od té doby zase nic. Ach jo. Odpoledne kouknu na DTCčka. Je to stejný symptom jako se stávalo se starým softem, tj. odezva na plyn měla asi sekundu zpoždění a taky při sešlápnutí plynu buď z převodovky, nebo odzadu něco "hrkne" a pak otáčky vyskočí a táhne. Jestli to nějak fakt táhne jak má nebo ne jsem nikdy nezkoušel, vždycky jsem hned zastavil, ale už mě to docela sere :(

Možná s tím novým firmwarem bych měl zase smazat KAM?


Ahoj,

odpoj Tu baterku ještě jednou a až bude čas musíš u nás auto na chvíli nechat takto je to ......
Jistě se to odstraní, ale závady typu jednou ano jednou ne je peklo nejhorší :( :(


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: čtv 16. črc 2015 13:57:06 
Offline
Centurio
Centurio

Registrován: pát 05. pro 2014 17:36:15
Příspěvky: 17
Inu, tak jsem to včera nechal vydechnout bez baterky a dneska jsem jezdil a dobrý. Pak jsem jel na výměnu oleje, cestou zpět jsem pustil klimatizaci a neujel jsem ani 5 kilometrů, a začlo to dělat psí kusy že jsem myslel že snad ani neodjedu. Ono to asi s tou klimou bude mít nějakou souvislost. Ještě nahraju večer video, nezdá se mi zvuk, kterej to auto dělá, je to takový cvakání co jde odněkud z motoru, tak jednou za 20 sekund to prostě cvakne a poskočí otáčky. Klima vypnutá, jedno jestli zrychluju, zpomaluju, jedu, brzdím, stojím, cvaká furt.

Update: http://themustangsource.com/forums/f739 ... it-436551/ tady se řeší v podstatě to stejný, ono to asi prostě bude TB + TPS + MAF combo. Zejtra vyrážíme do Srbska, tak sebou pro jistotu beru tažný lano :D No nic, buď mě to tam nechá, nebo mě to tam nenechá. Auto jsem kupoval s 98k na tachometru, dneska jsem našel štítek o výměně oleje z Listopadu 2011, kde se psalo 98k najeto... Asi kvalitní majitel co s tím 3 roky neujel ani metr a pak to prodal, to tak bejvá... :lol:


Naposledy upravil mcsoap dne čtv 16. črc 2015 14:28:42, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: čtv 16. črc 2015 14:17:35 
Offline
Legatus
Legatus
Uživatelský avatar

Registrován: pon 06. led 2014 14:52:13
Příspěvky: 762
Bydliště: Praha
Tak zkus jezdit bez klimy jak dlouho ti to vydrzi. Mozna je spatnej kompresor klimy, kterej kdyz se zapne/vypne tak zpusobi docasne pokles nebo navyseni napeti, coz zpusobi ten fail safe mode.
Nebo tu klimu celou odpojit pokud vis co kde jak jestli to prestane cvakat.

_________________
Mustang 05 V6
Podvozek:Koni FSD shocks,H&R OE springs,Watts-Link,Torque-arm
FRPP front LCA, Eibach rear LCA
Drivetrain:Totsen LSD, carbon fiber driveshaft
Motor:SSM Heads, ME tune Vyfuk:JBA headers, FRPP Bullitt
Karoserie:3D Carbon bodykit...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 18. črc 2015 10:50:05 
Offline
Legatus
Legatus
Uživatelský avatar

Registrován: sob 11. čer 2011 22:18:37
Příspěvky: 3232
Bydliště: Praha
musí to do nemocnice :!: ;)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 20. črc 2015 9:33:27 
Offline
Centurio
Centurio

Registrován: pát 05. pro 2014 17:36:15
Příspěvky: 17
After action report ze Srbska, před vyjetím jsem testoval tu klimu ale nikde jsem s ní nejezdil. Všimnul jsem si, že klima pořád cvaká (předtím jsem kecal, dělá to jen když je klima zapnutá), tak jsem jí prostě vypnul. Přes Maďarsko to asi 3x chcíplo a tak jsme si od kamioňáků půjčili vercajk, odpojili baterku a chvíli počkali. Od té doby jsem na tlačítko AC vůbec nesáhnul a auto jezdí. Myslím že tam jsou 2 různé problémy.

1. Je v prdeli klima. Sice funguje, ale rozhodí to mapu plynového pedálu v ECU. Po odpojení baterky jsem koukal na hodnoty Abolute Throttle Position 1, 2, a 3 a ty hodnoty se o zhruba 5 procent lišily. Jakmile se ta klima jednou jedinkrát pustí, tak je to prostě v prdeli a celý se to rozhodí. To cvakání je průvodní jev a podle mě to podle toho v dílně dobře zdiagnostikujete.

2. I tak se mi jednou stalo, že za jízdy padly otáčky na 500. Auto ale zůstalo na plyn responzivní s asi 1 sekundovým zpožděním. Pustím plyn, otáčky spadnou v libovolném zařazeném stupni a rychlosti na 500. Když sešlápnu pedál, sekundu se nic neděje, pak se ozve takové tupé bouchnutí z převodovky, zařadí to nějakou rychlost a jede. Stačí zařadit neutrál a pak znovu D a už se to chová správně. Podle mě by to mohl být IAC, který je taky na fórech taková častá závada, nevím, ale podle mě to prostě nesouvisí se závadou v bodu 1.

Gandžopádně až se mi vrátí Škodárna ze servisu a budu mít čím jezdit, tak to šoupnu k Jolanovi a nechám ho ať si s tím poradí :) Poznatek ze Srbska, tohle bylo naposledy co jsem někam jel bez klimatizace. 43 stupňů ve stínu a mám ruce spálený i zevnitř od rozpálenýho volantu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 20. črc 2015 9:55:37 
Offline
Legatus
Legatus
Uživatelský avatar

Registrován: pon 06. led 2014 14:52:13
Příspěvky: 762
Bydliště: Praha
Tak alespon mas identifikovanej jeden problem s klimou, coz uz neni daleko k reseni.

Ohledne 2. predpokladam, ze to mas v automatu a mas prevodovku 5R55S?
U tydle ty prevodovky byva taky problem se solenoid pack-em. Ze se ty solenoidni ventilky zacnou zasekavat, nebo jit z tuha a pak se ta prevodovka zacne chovat stylem, ze jakoby dloho premysli nez zaradi, to by se ti ale projevovalo casteji pri razeni a neklesalo by to na 500 otacek.
Podle symptomu, bych rekl ze to muze byt i MAF senzorem, s IAC jsem zatim problem nemel tak tam nevim :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz