Ahoj,
mám pro Vás jedno velice důležité upozornění:
1. S550 má již velmi sofistikovanou řídící jednotku motoru (mimo jiné pracuje ve frekvencích a ne ve voltech a používá 100-ky map na tisíce možných režimů a ...)
2. stačí vyměnit jen zadní koncovky výfuku a auto má ihned větší spotřebu a klesne celkem znatelné výkon motoru
3. EU verze má výkon menší než USA s ohledem na jiné zadní tlumiče - EU je tišší než USA
4. bod 2 nebyl až tak velký problém u starších modelů S197 , ale vyměnit výfuk bez úpravy PCM je prostě hoooodně špatně
5. nová jednotka měří i výplach a tlaky ve výfukovém systému a ... a pokud ... dál to nechci rozebírat
Johan
P.S. ano pokud nepotřebuji mít auto dobře odladěné a nevadí mi vetší spotřeba a ztráta třeba 8-10-ti koní mohu jezdit s hlukem co mi navozuje větší výkon hodně dlouho
ještě trochu teorie:
Výfuk
Základní úpravou výfuků je stejně jako u sání zvýšení jejich průchodnosti. Je ovšem potřeba mít na paměti, že neplatí, že čím více průchodný výfuk, tím větší jeho efektivita. Snížením odporu výfuku se dosáhne odstraněním tlumičů výfuku. Bohužel to má také za následek snížení točivého momentu. To má negativní vliv na pružnost motoru.
Z toho důvodu je důležité, aby měly sportovní výfuky dostatek zpětného tlaku, odporu. Například tvar, konstrukce a délka výfukových svodů může změnit charakteristiku motoru. Celý výfukový systém tak sehrává důležitou roli v oblasti emisí a ovlivňuje úroveň hluku.
Základem optimalizace výfukových systémů je instalace laděných výfukových svodů, dále pak instalace sportovních katalyzátorů, výměna tlumičů výfuku za sportovní provedení. Dalším krokem může být použití trubek většího průměru. Na konec by se nemělo zapomenout na vyleštění výfukových kanálů a doplnění výfuku o efektní laděné koncovky výfuků.