Zdravím všechny!
Nejsem majitelem Mustanga a spíš se pohybuju v jiným koncernu,než Ford.Moje krevní skupina je už přes deset let značka Jeep. Začal jsem čtyřlitrovým Cherokee XJ,pak Grand Cherokee ZJ 5,9L,Wrangler TJ 4,0L a nakonec jsem skončil u toho nejvíc, co zatím Jeep kategorii offroad vyprodukoval- Wrangler Unlimited JK 07 rok s 3,8L,V6.
Před pár týdny si můj kolega s firmy pořídil 05 GT 4,6L s Roush kompresorem.Po desetiletí ježdění s posledníma generacema BMW M3 dostal rozum a konečně si pořídil normální,americký auto! Já,jelikož jsem ve firmě přes techniku a servis ,tak se v autě vrtám a taky sem zvyklej navštěvovat český a i americký fóra,kde se dá o stejný značce či typu pokecat a nebo nabrat rozumy. Tak jsem se proto zde zaregistroval. Byť mám v celku slušný znalosti kolem tuningu motorů Harley Davidson,na kterých jsem i několik let jezdil republiku v dragsterech a i se dost slušně orientuju v Jeepech tak přecijen,Ford a potažmo Mustang je pro mě něco novýho,do čeho zatím pronikám.
GTčko,který kolega koupil,je myslím v pěkným stavu a argument tam byl hlavně ten kompresor. Nicméně,práce na něm je mraky. A to nepočítám nekončící tuning ale dát ho do perfektního výchozího stavu.Možná pro někoho OK ale my,díky naší profesi,sme velcí detailisti a tak vše musí bejt tip-ťop. Práce začla tím,že se sundaly všechny nalepený nápisy a znaky Shelby. Je to GT tak tohle je trapárna,že to tam někdo bez důvodně nalepí. Kufr byl komplet zabedněn obrovským subwooferem,zesilovačem a buhví čím ještě co je třeba pro šílence auto-HiFi. Tohle není nic pro nás a navíc nejsme černoši
! Myslím,že tu je někdo,kdo pracuje na dílně u p. Starosty a tak to peklo viděl. Reprák vyrvali(doslova) oni ale konstrukci s dřevěných desek a vylaminovanou vanu pro rezervu,která bylo pod wooferem,sme trhali my. Páčidla a přímočará pilka,byly naši pomocníci.
Pak odstranění veškerý přídavný elektroinstalace a zpětný zapojení origo audia,který bylo odstřihaný. Nový rádio(retro styl US rádia s velkejma přepínačema a manuálním laděním) se zapojilo a hraje špičkově.Nechápu důvod toho Hifi nesmyslu,kterej při zapnutí otevíral dveře.
Pak mě trošku potrápily po evropsku přepojený světla .Musel jsem přijít na to,jako se to řeší u Forda aby blikaly zvlášť blinkry a brzdovky. Naštěstí to má Ford mnohem jednodušší a elektroniku hloupější,než Jeep. Takže blinkry blikaj červeně a střídaj se s brzdovkama. Zpátečkový bílý jsou zase zpátečky a ty humáče pod nárazníkem-mlhovka a zpátečka,letěly do koše.Podobně se přepojil předek a vyhodil jsem dodělaný bílý parkovačky.Teď je vše zapojený jako s fabriky a není tam žádnej elektrickej parazit.Takže světelnej a audio okruh je vrácen do origo zapojení,vše pospojovaný a zabalený.
Ten kdo montoval kompresor to možná mechanicky namontoval dobře ale elektricky to bylo jak od dělníků co montují LPG nebo autoalarmy.V kitu jsou relokace čidel a to jsou konektory s kusem drátu.Takže jak bejvá zvykem,ten drát se neustřihne na potřebně nezbytnou dýlku ale dá se tam celej( prostě se zaplatil,tak tam bude!
) no a to vše v polorozbalených husích krkách a odlepených od úchytek a když už to moc vyselo,tak k něčemu připáskovaný. Takže vše rozbalit,pokrátit, učesat ,elegantně natáhnout a je-li možnost,i natáhnou jinudy aby to nazakrejvalo mechaniku motoru. Po několika hodinách práce výsledek libovej. Až tam příjdou modrý víka ventilů "Ford Racing" ,ACCEL cívky a nerezový svody v termoopletu,tak nebudou rušený drátama nataženýma jak od ukrajinců.Když se kabeláž skoro vyndavala ,tak se odkrývala plechařina a ta se čistila a byla li odřená nebo ošoupaná,tak se to stříklo. Ve finále se dala žlutá Optima a na ní pozlacený svorky.
V interiéru byly pochromovaný části kolem středovýho panelu.To vše šlo do lesklý černý a tu dostane i podlahová konzole.
Tak to bylo jen na malej úvod. Ještě pár foto:
Auto před koupí:
Tady už po a doplněny žábry od Roush.
vypíglovanej motorák a učesaná elektroinstalace
No a takhle to vypadá u nás před obchodem. Můj je ten zelenej Wrangler,druhýho kolegy je to SUV Grand Cherokee a parťákův Mustang. Uvnitř samozřejmě prodejna a servis Harley Davidson!