Abys dostal německé převozky, musel bys nejprve auto přihlásit v Německu, spolu s úpravami pro provoz na DE komunikacích. Německé převozky můžeš získat jenom když v Německu odhlašuješ auto pro export ze země.
Takže buď v kontejneru až do ČR, anebo na vlek. Případně můžeš přejet na SAE značkách a pak nás tady na fóru pobavit jak to šlo.
Doklad o vlastnictví budeš potřebovat už pro proclení. Předpokládám, že jsi v SAE byl déle než půl roku - v tom případě budeš osvobozen od placení cla i DPH, protože auto bude považováno za jednu z "věcí osobní potřeby" které jsou součástí tvého stěhování zpět domů. Musíš ale právě prokázat vlastnictví delší než 6 měsíců. Vím že v některých případech stačí jen prokázat pobyt v zahraničí během této doby, např. nájemní smlouvou, abys nemusel schovávat účtenky od každé fusekle... Vyhledej si na to webu Celní správy a kdyžtak jim napiš.
Pro přihlášení/homologaci by byl ideální ekvivalent velkého techničáku. Kde není, tam je potřeba typový list. Ten by měl dodat výrobce / akreditovaný dovozce. V případě individuálního dovozu ho budeš muset získat jinde. Měla by to umět Dekra (pro ta auta která se u nich už v minulosti přihlašovala), a v případě globální S550 bys to teoreticky mohl zkusit i u místního zastoupení Fordu.
Jen dotaz, plánuješ přivézt V6, nebo Coyota? Je to buď jedno nebo druhý