Franky píše:
Roush je top
Ale zvlastni ze nema studene sani, asi schvalne aby si majitel mohl poridit nejakou upravicku sam
Ahoj Franky,
moc dobrý postřeh!! Proč nemá sání , neboť toto je lepší než studené sání. CAI - tedy studené je od slova studené.
Pokud se dobže podíváš tak všechny 2010+ mají Airbox (plastová krabice na filtr) s vývodem sacího - nasávaného vzduchu přímo do přední části masky.
Pokud uděláš studené sání, jak je vidět u mnoha firem dojde naopak k výraznému zvýšení teploty nasávaného vzduchu , a to hlavně za jízdy po městě - tedy kdy je teplota motoru vysoká a ventilátory chladiče honí horký vzduch do motrového prostoru a tedy i sání. Utěsnit dokonale CAI s ohledem na kapotu a dynamické proudění vzduchu pod kapotou je celkem slušný problém.
Studené sání má defakto správnou funkci pouze v případě utěsnění ke kapotě a nasávaní vzduchu kapotou - tedy jak má Super Snake nebo KR.
Důsledkem tohto mimo jiné potom je:
nestabilní volnoběžné otáčky
výšší spotřeba
snížení vykonu při vyšších sacích teplotách - teplota nasávaného vzduchu má velký význam na software a řízení motoru
P.S. já osobně ten problém také řeším ve městě mám i 70°C a za jízdy třeba 20°C - tedy max. okolní teplotu. Jistě za jízdy a patřičném přísunu vzduchu je CAI lepší
Přes zimu budu dělat v tomto ohledu výrazné úpravy